Eerste boomgaard van Haba: getest!

Eerste Boomgaard: een leuk eerste gezelschapsspel voor peuters

Door: Annemieke van mamablog Lady Lemonade

Ik kom uit een familie van echte spelletjesfanaten. En dan bedoel ik geen ‘games’, maar de oldskool gezelschapsspelletjes. Gezellig, maar fanatiek met zijn allen rondom het bord. En nu ik zelf moeder ben van een peuter en een kleuter heb ik ontdekt dat er voor die leeftijd ook al een heleboel leuke spelletjes te vinden zijn. Zo maakten we een tijdje geleden kennis met ‘Eerste Boomgaard’ van Haba. Een spel waardoor mijn jongens nu ook met het spelletjes-virus besmet zijn geraakt.

review de boomgaard kinderspel HabaSamen winnen of samen verliezen

Eerste Boomgaard is het perfecte spel om je kinderen met spelletjes bekend te maken. De spelregels zijn eenvoudig en voor een kind van twee jaar al goed te begrijpen. Wat ik er zo leuk aan vind, is dat je niet tegen elkaar maar met zijn allen tegen de raaf speelt. Er zijn vier gevulde fruitbomen die leeg geplukt moeten worden, voordat de raaf de boomgaard bereikt. Het fruit kun je plukken door met een dobbelsteen te gooien. Gooi je groen, dan stop je een appel in het mandje, bij blauw een pruim en zo verder. Maar als je de raaf gooit, mag die een stapje vooruit zetten. De bomen moeten leeg zijn, voordat hij door het hekje is.

Mooie kwaliteit

de boomgaard van haba review

Buiten het leuke spelconcept is Eerste Boomgaard ook van goede kwaliteit. De bomen, het pad voor de raaf en het fruitmandje zijn van dik, stevig karton. En de dobbelsteen, raaf en fruitstukken zijn van hout en mooi afgewerkt. Het spel is geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar, maar mijn zoon van 6 jaar vindt het ook nog steeds leuk. Je kunt het met één tot vier mensen tegelijk spelen en het duurt ongeveer 10 minuten. Een tof en spannend spel, waarvan mijn jongste zoon het stiekem best leuk vindt als de raaf ook eens wint.

Haba heeft overigens meer leuke gezelschapsspelletjes voor jonge kinderen. Allemaal erg leuk om mee te spelen en van mooi, degelijk materiaal. Je vindt ze bij de gezelschapsspellen onder de categorie Kinderspellen.

Het spel “eerste boomgaard” vind je in onze webshop.

Leuk? Interessant? Geef ons een like!